Philip Morris Austin’de IQOS’u piyasaya sürmeye hazırlanıyor
Philip Morris International (NYSE:PM), önde gelen ısıtmalı tütün cihazı IQOS’u Austin, Teksas’ta tanıtarak ABD pazarına ilk adımını atmaya hazırlanıyor. Marlboro markasıyla tanınan şirket, geleneksel sigaralara daha sağlıklı alternatifler sunmaya yöneliyor ve IQOS bu stratejide merkezi bir rol oynuyor.
Şirket 2008’den bu yana ağırlıklı olarak IQOS olmak üzere sigara alternatifleri geliştirmek için 10,7 milyar dolar harcadı. Cihazı ikinci çeyrekte Austin’den başlayarak iki eyalette dört şehirde piyasaya sürmeyi planlayan Philip Morris, muhtemelen 2025’te daha geniş bir genişleme hedefliyor.
Saha satış temsilcileri, bölge yöneticileri ve perakende satış danışmanları gibi roller için LinkedIn’deki iş ilanları, Austin’de yaklaşan lansmanı doğruluyor. Euromonitor’a göre, 2022 yılında yaklaşık 143,6 milyar dolar değerinde olan ABD nikotin pazarının büyüklüğü göz önüne alındığında, IQOS’un ABD’deki başarısının Philip Morris için önemli bir faktör olması bekleniyor.
Sigaralar şu anda ABD nikotin pazarının çoğunu oluştursa da, değerlerinin 2027 yılına kadar %30 oranında düşmesi beklenirken, vape’lerin, ısıtılmış tütün ürünlerinin ve diğer alternatiflerin değerinin aynı dönemde %36 oranında artması öngörülüyor.
IQOS, tütün çubuklarını yakmadan ısıtarak zararlı kimyasalların salınımını azaltarak çalışır. ABD pazarında, Philip Morris’in eski ana şirketi Altria (NYSE:MO) aracılığıyla IQOS ve British American Tobacco’nun (NYSE:BTI) bir ürünü de dahil olmak üzere ısıtılmış tütün ürünlerinin sınırlı satışları görüldü.
Philip Morris, IQOS’un ABD’deki pazarlama haklarını 2022 yılında Altria’dan 2,7 milyar dolar karşılığında satın aldıktan sonra, şimdi doğrudan pazara giriyor.
Teksas, farklı demografik özellikleri ve düşük tütün vergileriyle cazip bir test pazarı sunuyor. Eyaletin bir paket sigara üzerindeki tüketim vergisi oranı Eylül 2023 itibariyle 1,41 dolardır. Ayrıca, Teksas yakın zamanda reşit olmayanların hedef alınmasını önlemek için e-sigaralara ilişkin yeni düzenlemeler getirmiş, gıda maddelerine benzeyen veya belirli sembol ve görseller içeren cihazları yasaklamıştır.
Philip Morris, yaklaşık 2030 yılına kadar ABD tütün ve ısıtılmış tütün birim hacminde %10’luk bir pay hedefliyor ve ülke genelinde lobi faaliyetlerini güçlendiriyor. Şirketin hedefi aynı yıla kadar gelirinin üçte ikisini “dumansız” ürünlerden elde etmek.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.